Jednou z možností, jak využít tažné zařízení na Škodu Octavia, je i převážení jízdních kol. Za tímto účelem se vyrábí speciální nosiče, které jsou na trhu konkurence schopné vůči jiným typům nosičů, a my bychom si mohli povědět jejich podstatné vlastnosti a výhody.
Nosič namontuje i technický antitalent – montáž tohoto typu nosiče je velmi snadná a především se odehrává nízko nad zemí, takže žádné stoličky, židle, žebříky a štafle, které potřebujete pro usazení střešních nosičů. Nasadit nosič na kulový čep a zajistit by měl zvládnout každý, i lidé, kteří nejsou příliš technicky a fyzicky zdatní.
Kola nezvedáte až nad hlavu – především žádné zvedání ani nosiče, ani jízdních kol nad hlavu. Uvědomte si, že například horské kolo váží zhruba patnáct kilo, a elektrokolo ještě více. Při zvedání břemen nad střechu vozidla vám tato mohou vyklouznout z ruky a poškodit karosérii, což prakticky nehrozí u kol, umístěných na nosiči na kouli.
Za jízdy na bicykly dobře vidíte – jízda s bicykly na střeše, a někdy i na pátých (zadních) dveřích, může být stresující díky tomu, že nevíte, co se nad vámi odehrává. Musíte častěji zastavovat a kontrolovat situaci alespoň vizuálně, zatímco s koly umístěnými vzadu za autem nic takového podnikat není třeba.
Boční vítr vás nevzrušuje – jakmile jsou jízdní kola umístěná na střeše, jsou snadným terčem pro boční vítr, a ten někdy dokáže pořádně zacloumat s autem. Nebezpečné je to hlavně při vyšších rychlostech na dálnici, na otevřeném prostranství. Kola umístěná na nosiči na tažné zařízení jsou posazena nízko nad vozovkou, a tím se také vůbec nemění těžiště jízdní soupravy. A čím níže je těžiště, tím menší vliv na jízdu boční vítr má.
Spotřeba paliva zůstává téměř beze změny – a konečně, kola za autem jsou kryta jeho karosérií, což zvyšuje aerodynamičnost jízdní soupravy, a tím pádem to také nemá významný vliv na zvýšení spotřeby paliva.