Investice do marketingu již dávno nejsou výsadou jen velkých společností, které si mohou dovolit zaplatit reklamy v televizi a na billboardech. Naopak můžeme říct, že čím menší společnost, tím rozvážněji k marketingu přistupovat. Se sociálními sítěmi je to podobné jako se školstvím: to, že jsem byl dobrý žák, automaticky neznamená, že jsem skvělý učitel. Pokud miluji sociální sítě a jsem jejich vášnivý uživatelem a především konzumentem, neznamená, že zvládnu ukočírovat i firemní účet.
Marketing na sociálních sítí může mít řadu úkolů – a prodej je jen jedním z nich! Pokud si uvědomíte tuto skutečnost a marketing zasadíte do širšího kontextu, dojde vám, jak mocný nástroj to je, pokud se vám zadaří jej uchopit správně. Je však zároveň riskantní – pokud jste začínající či malá firma, tak se finanční prostředky vynaložené na marketing nemusí vrátit hned. A mnozí podnikatelé dlouho nevydrží a od nastavené marketingové komunikace ustoupí, i když se třeba nalézali kousek pod vrcholkem úspěchu jejich businessu. To je často způsobeno tím, že si nestanoví konkrétní cíle a neměří je. Modelový příklad: ředitel firmy pověří marketingem toho nejzapálenějšího do sociálních sítí, případně toho nejmladšího, protože u něj zájem o nejmodernější komunikační kanály předpokládá. Jenže dotyčný je spíše uživatelem, než tvůrcem. Své práce se ovšem zhostí a vysílá do světa příspěvky, které v jiných verzí sám zná nebo rád sleduje. Bez hlubšího konceptu.
Samozřejmě existují případy, kdy to vyšlo, protože se pověřený pracovník v nové roli našel, začal se zajímat a vzdělávat – proměnil se v pravého markeťáka. Jenže co ti ostatní? V první řadě si takový pracovník musí uvědomit, že on není svůj zákazník. A kdo jím je?
K tomu je zapotřebí vytvořit hlubší analýzu. A nejen o zákaznících, ale také o tónu komunikace, jednotném vizuálu, poznávacím znamení, péčí o zákazníky… Pokud už teď tušíte, že to jeden člověk, který má navíc v tuto chvíli i jiné úkoly, nikdy nemůže zvládnout – nechte si marketing spravovat externě. Nemusíte v tuto chvíli investovat do zaškolování svých lidí a ubírat jejich síly jinde. Začněte klidně zlehka a až pocítíte účinnost, který marketing na sociálních sítí umí, odvažte se více.
Je místem pro váš online marketing Hradec Králové? Není problém, jsme u vás do hodiny, takže vás rádi poznáme i při osobní schůzce. Vaší firmě pomůžeme vyrůst na sítích od základu!